انواع روش های تبلیغاتی

امروزه پیشرفت،شناخته شدن و همینطور فروش بیشتر آرزوی هر صاحب کسب و کاری می باشد.

پیشرفت کسب و کار،کاره چندان راحتی نیست و نیاز به زمان دارد،در این میان تبلیغات آمده اند که این بازه زمانی را برای کار آفرینان کم کنند. ولی تبلیغات هم مزایا و معایب هایی دارند،قبل از رسیدگی به این مسئله با این روش های تبلیغاتی کمی آشنا شویم.

این روش های تبلیغاتی از جا افتاده ترین روش های تبلیغاتی بین مردم هستند که مسلما شما هم حداقل در روز یک بار با یکی از این روش های تبلیغاتی روبرو می شوید.

حالا بریم این روش های تبلیغاتی را با هم کمی تحلیل کنیم.

 

تلوزیون

یکی از انواع روش های تبلیغاتی تلویزیون است.

تلویزیون در بین شرکت های تبلیغاتی عنوان “پادشاه تبلیغات” را به خود اختصاص داده است. مردم روزانه ساعت ها را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند و به هیچ رسانه دیگری، چنین توجهی ندارند.

بنابرین پیام تبلیغاتی به راحتی به مخاطبان منتقل می شود. تلویزیون ترکیبی از تصویر، رنگ و حرکت است و تاثیر زیادی بر بیننده می گذارد.

کودکان و نوجوانان زیادی را می بینیم که جملات تبلیغات در تلوزیون را تکرار می کنند و همین موضوع قدرت بی نظیر این رسانه را نشان می دهد. البته تلویزیون از جهتی دیگر نیز “پادشاه تبلیغات” است و آن هم هزینه های بسیار گران تبلیغات در آن می باشد.

مزایا

ترکیب تصویر،صدا و حرکت

پوشش و دسترسی بالا

تماشاگران علاقه مند

خلاقیت

اعتبار

ضریب نفوذ بالا

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

معایب

وجود تبلیغات فراوان و کوتاه

عدم وجود تضمین برای دیده شدن

هزینه های تولید و پخش بسیار زیاد

عمر کوتاه پیام

هزینه زیاد

نسبت به سایر تبلیغات قیمت تبلیغات تلویزیونی مقدار چشمگیری بیشتر است و به این معنی می باشد که شما اگر قصد دارید تبلیغات تلویزیونی را برای برند کالای خود انجام دهید باید در این زمینه تجربه کافی و قدرت تحلیل بودجه خود را به خوبی انجام دهید بعد از منتشر شدن آگهی در تلویزیون بیشترین باز خود را داشته باشید.

هزینه تبلیغات تلویزیونی هر ساله بر اساس نرخنامه جدید از طرف صداوسیما اعمال می شود و محاسبه این تبلیغات بستگی به زمان پخش آگهی تعداد نوبت پخش و کیفیت پخش در ماه می باشد.

در کل تیم تشکیل شده است کارشناسان همسایه با توجه به تجربه ای که در زمینه تبلیغات تلویزیونی دارند بهترین راه یعنی مشاوره به صورت حضوری را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند تا بتوانند یک اجرای خوب و درستی داشته باشند و هزینه تبلیغات تلویزیونی را بتوانند به خوبی محاسبه کنند.

(هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه سه 1,033,545,000 تومان می باشد.)

(هزینه پخش زیرنویس تبلیغاتی در برنامه های شبکه سه هر ثانیه مشابه تعرفه لیست زیر می‌باشد.)

(میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه سه حدود 33.000.000 تومان می‌باشد.)

(هزینه نمایش نشان آگهی به مدت یک روز کامل در شبکه نسیم 1,196,902,500 تومان می باشد.)

(هزینه پخش زیرنویس تبلیغاتی در برنامه های شبکه نسیم هر ثانیه مشابه تعرفه لیست زیر می‌باشد.)

(میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه نسیم حدود 24.000.000 تومان می‌باشد.)

بیلبورد

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی بیلبورد است.

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی،تبلیغات بیلبوردی است.

شرکت های بزرگ معمولا به دنبال یافتن یک روش جدید و تاثیر گذار برای معرفی خود و فروش بیشتر هستند، که روش های زیاد و متنوعی برای این کار وجود دارد ولی بهترین آن ها تبلیغات بیلبوردی می باشد.

این روش تبلیغاتی نیز مانند دیگر روش ها از مزایا و معایب خود برخوردار است.

مزایا

رسانه موثر تبلیغات آگاهانه

افزایش فروش

افزایش فراوانی مواجه مصرف کنندگان

بزرگ و چشم نواز

مشاهده توسط همه پی در پی

مردم آن را می بینند

معایب

هزینه بالا در قبال مدت زمان کوتاه

حالت ثابت تبلیغات

شرایط آب و هوایی

مدت زمان کم

اطلاعات نامحدود

مشکل دید

بر طبق گزارشات بازاریابی، به طور متوسط، هر شخصی بیلبورد شما را برای حدود دو تا سه ثانیه می بیند. این به این معنی است که شما باید پیام های خود را کوتاه و با معنی در نظر بگیرید.تأثیر تصاویر روی مردم در بیلبوردها بیشتر از متن است. پس زمان بیشتری روی خلق تصاویر بگذارید.

(اگر به دنبال قرار دادن یک گروه هدف خاص هستید،بیلبوردها برای شما مناسب نیست.)

مشکل دیگری که بیلبورد ها دارند این است که شما نمی توانید بفهمید که تبلیغ شما روی بیلبورد جقدر بازخورد داشته، چند نفر آن را دیده اند، چند نفر از طریق بیلبورد به شما مراجعه کرده اند.

مهمترین عیب تبلیغات بیلبورد هزینه آن می باشد که نسبت به زمان کمی که در اختیار شما است باید مبلغ کزافی را پرداخت کنید، هزینه تبلیغات بیلبورد به عوامل مختلفی از جمله موقعیت بیلبورد شما ، میزان کل بازدید در منطقه و تعداد افرادی که تبلیغات شما را می بینند بستگی دارد. هزینه تبلیغات بیلبورد به صورت ماهیانه دیافت میشود و برای هزینه تبلیغات بیلبورد تهران از 90 میلیون درماه شروع شده و تا 750 میلیون ادامه دارد.

رادیو

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی رادیو است.

مزایای تبلیغات رادیویی

کمپین تبلیغات رادیویی می توانند به صورت محلی و یا سراسری پخش شوند. ظرفیت پخش در یک رادیوی محلی می تواند به سود هدفمند بودن روی سخن به سمت مخاطبانی باشد که در یک محل هستند.

برنامه تبلیغات رادیویی در مقایسه با تلویزیون هم از نظر پخش زنده و هم از نظر تولید، ارزانتر تمام می شود.با گسترش بودجه می توان تبلیغات رادیویی را زود به زود و به مدت طولانی تر پخش کرد تا پوشش بیشتری از نظر اطلاع رسانی داشته باشد.

به منظور رساندن به شنوندگان مختلف و برای دسترسی به آنان در زمان های مختلفی در روز مانند ساعت رانندگی که گروهی از مردم به سر کار می روند و یا از آن بر می گردند، می توان زمان پخش را خرید.

مردم می توانند در وضعیت هایی که دیدن تلویزیون و یا خواندن روزنامه غیر ممکن است، به رادیو گوش دهند.

معایب تبلیغات رادیویی

آمار شنوندگان هر ایستگاه رادیویی به جز برنامه های صبحگاهی، به نسبت مخاطبان رسانه های دیگر (مانند تلویزیون) پائین است.از آنجایی که تبلیغات به صورت مداوم از رادیو پخش می شوند امکان دارد برای مخاطب شنونده خسته کننده باشد. غیر بصری بودن و فقدان هر گونه تصویر دیدنی به این معناست که هر آگهی رادیویی در رقابت با تبلیغات تلویزیونی باید تلاش بیشتری کند.

روزنامه

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی روزنامه است.

مزایای تبلیغات در روزنامه

انعطاف بیشتر در تغییر پیام و منطقه هدف

بهنگام بودن به خاطر چاپ روزانه

پوشش مطلوب بازار محلی به خاطر استقبال گسترده مردم از این رسانه

برخورداری از مقبولیت محلی و منطقه‌ای

نتایج سریع

قیمت معقول

معایب تبلیغات در روزنامه

عمر کوتاه آگهی

کیفیت چاپ نه چندان مطلوب

شلوغی صفحات

تاثیر کوتاه مدت

معمولا روزنامه‌ها بر روی کاغذ معمولی و حتی نامرغوب چاپ می‌شوند و کیفیت چاپ نیز عالی نیست. مخصوصا اگر از عکس استفاده می‌کنید، این موضوع بیشتر به چشم خواهد خورد.
یک تبلیغ کوچک شاید به راحتی در یک صفحه شلوغ گم شود. معمولا در هر صفحه روزنامه، صدها تبلیغ چاپ می‌شوند.

تاثیر تبلیغات در روزنامه‌ها، معمولا همان روز اول و چند روز بعد است. پس از چند روز، دیگر کسی با شما تماس نخواهد گرفت. پس زمان چاپ و روز هفته را به دقت انتخاب کنید.

تبلیغات در روزنامه‌ها معمولا به‌صورت فضایی مستطیلی شکل فروخته می‌شود و اگر آن فضا برای تبلیغ شما کافی نیست می‌توانید دو مستطیل زیر هم تقاضا کنید. اگر بخواهید تبلیغ شما به صورت دو مستطیل کنار هم باشد، باید بهایی بیش از دو برابر هزینه یک تبلیغ بپردازید.

احتمال وجود اشتباه چاپی در تبلیغات روزنامه‌ای، بسیار زیاد است. زیرا متن از طریق تلفن منتقل می‌شود.برای اطمینان از درستی متن، از مسئول تبلیغات بخواهید متن آن را قبل از چاپ برای شما ارسال نماید.
معمولا در اولین و آخرین روز هفته، تبلیغات روزنامه‌ها کمتر خوانده می‌شوند و در روزهای تعطیل، احتمال خوانده شدن تبلیغات بیشتر است.

پس روز هفته را به دقت انتخاب کنید. مثلا اگر تبلیغی در روز دوشنبه چاپ شود، شاید بسیار موثرتر از تبلیغی باشد که در روز پنجشنبه چاپ می‌شود.

تراکت

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی تراکت است.

تراکت یک تبلیغات سنتی و عامیانست که همه دیگ اونو میشناستم و بیشتر کسب و کار ها از این روش استفاده میکنن و میشه گفت خیلی ها وابسته این روش تبلیغاتی شدن، بریم ببینیم این روش دوست داشتنی چه مزیت و معایبی داره.

مزایای چاپ تراکت

 

بازاریابی سریع

زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کرده باشید با ارائه تراکت به مخاطبان در همان لحظه می‌توانید، پیغام تبلیغاتی خود را مستقیماً به دست آنها برسانید.

مناسب برای کسب‌وکارهای محلی

کسب‌وکارهای کوچک محلی مانند: آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها،میوه فروشی ها و … که بر پایه ارائه کالا یا خدمات فعال هستند و مخاطبان اصلی آنها ساکنین همان محل می‌باشند، ازطریق “تراکت‌های تبلیغاتی” می‌توانند محصولات یا خدمات خود را در سطح آن محل معرفی کنند.

همه چیز را آسان می‌کنند

تراکت ها با وجود اینکه گران نیستند می‌توانند تمام اطلاعاتی را که همه برای حضور در یک رویداد و برنامه نیاز دارند را در خود جا دهند.

عموم مردم با دریافت تراکت ها می‌توانند اطلاعات لازم مربوط به یک رویداد را دریافت کنند به طوری که هیچ جزئیاتی را از دست ندهند.

در صورت نیاز و ضرورت می‌توانید یک کد QR یا یک آدرس وب را که در آن اطلاعات بیشتری را منتشر کرده اید نیز در تراکت خود قرار دهید.

معایب چاپ تراکت

یکی از معایبی که برای تراکت ذکر می‌شود این است که تاثیر تراکت کوتاه مدت است.چون با توجه به سایز و جنس آن معمولا افراد پس از مطالعه جزئی تراکت آن را دور می‌اندازند زیرا معتقدند نگهداری آن ارزشی ندارد.

اشکال دیگر تراکت هدر رفتن بیش از اندازه کاغذ است.خصوصا امروزه به این بحث توجه زیادی نشان داده می‌شود.

استخدام نیروی کار برای توزیع تراکت هم یکی از مشکلاتی است که تراکت دارا می‌باشد و نکته آخر این که امروزه به دلیل در دسترس بودن پیامک و فضای مجازی برای تبلیغات افراد کم تر تمایل به چاپ تراکت از خود نشان می‌دهند.

طول عمر کوتاه

تراکت ها مانند سایر روشهای بازاریابی تأثیر طولانی مدت در جذب مشتریان ندارند. با این وجود ، یک مصرف کننده می تواند متقاعد بشود که آن محصول را خریداری و مصرف بکند اما به احتمال زیاد از آن تراکت استفاده نکند.

برای جلوگیری از این اتفاق ، شرکت ها باید در نظر داشته باشند که فعالیت های مداوم را در طول سال انجام دهند. یعنی در بازه های مختلف زمانی به چاپ تراکت بپردازند زیرا تاثیر گذاری آن ممکن است محدود به یک بازه زمانی باشد.

 

پیامک

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی پیامک است.

کسب و کار ها به دنبال یک روش سریع و کار آمد برای تبلیغات هستند که آسان،کم هزینه،سریع و بازخورد خوبی داشته باشد.

تبلیغات پیامکی نیز دارای این امکانات است.

این روش تبلیغاتی با هدف گیری قلب افراد (تلفن همراه) این اطمینان را به شما می دهد که پیام تبلیغاتی شما خوانده می شود،آمار نشان داده است که 95% پیامک ها در 3 دقیقه اول خوانده می شوند.

مزایا

هزینه پایین و مناسب

ارسال آسان

ارسال پیام صوتی

ارسال منطقه ای

ارسال به مشاغل

ارسال از روی نقشه

تفکیک جنسیت و سن

قابلیت گرفتن گزارش ارسال

معایب

عدم ارسال ویدئو و عکس

محدودیت 70 کاراکتری

همانطور که مشاهده کردید تبلیغات پیامکی هم مزایا و معایب خود را دارد،مزایای آن به معایبش نیز میچربد بلکه محدود بودن آن در ارسال عکس و ویدئو کمی ناراحت کننده است ولی شما با کمی تفکر می توانید ببینید که این اجازه را به شما می دهد تا با تمام مردم کشور در ارتباط باشید.

محدودیت 70 کاراکتری(هر 70 کاراکتر=با یک پیامک) نیز دومی عیب تبلیغات پیامکی می باشد که در زبان فارسی شما فقط 70 کاراکتر برای یک پیامک در اختیار دارید که گمان بر این است که این تعداد کاراکتر برای ارسال پیامک کافی نمی باشد،گرچه شما می توانید با اضافه کردن طول کاراکتر های پیامک خود این مشکل را حل کنید ولی در غیر این صورت باید دوبرابر هزینه را پرداخت کنید.

 

 

با خرید پنل پیامک کسب و کار خود را توسعه دهید، می‌توانید علاوه بر ارسال پیامک تبلیغاتی و جذب مشتری، سایت و اپلیکیشن خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید.

برای خرید پنل اس ام اس و مشاوره رایگان همین الان با شماره 36010546-021 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *